Πολιτικοί…Οι “influencers” της γενιάς μας

Γράφει η Κώννα Λουκάνη Πολιτικοί influencers

Λίγες μέρες πέρασαν από την πολιτική αναμέτρηση της 21ης Μάϊου στη χώρα μας. Τα αποτελέσματα για άλλους θετικά για άλλους αρνητικά κατέστησαν σαφή τη στάση του Ελληνικού λαού και την εμπιστοσύνη του. Για να επέλθουν αυτά τα εκλογικά αποτελέσματα δόθηκαν “σκληρές” μάχες από τους πολιτικούς αρχηγούς και τους βουλευτές. Το -μετά από αρκετά χρόνια- debate, οι ομιλίες, οι συγκεντρώσεις ήταν κάποιες από αυτές τις μάχες. Όμως αυτό που σίγουρα προκάλεσε εντύπωση ειδικά στους νέους ψηφοφόρους ήταν η συχνή ενασχόληση των πολιτικών αρχηγών με εφαρμογές που οι νέοι είναι αρκετά εξοικειωμένοι όπως το TikTok. Πολιτικοί influencers

Ποιος είναι όμως ο λόγος αυτής της ενασχόλησης; Όπως αναφέρθηκε στο προηγούμενο άρθρο μου πάνω από 200.000 νέοι ψηφοφόροι κατευθύνθηκαν (ή θα έπρεπε να κατευθυνθούν) φέτος στις κάλπες. Δυστυχώς, οι τρόποι για να πείσεις έναν νέο άνθρωπο ακόμα και για την πιο αδιάφορη κατάσταση περιστρέφονται ως επί το πλείστον γύρω από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έτσι, η ενασχόληση τους με αυτές της εφαρμογές έγινε το πιο χρήσιμο αλλά και μοναδικό τους “όπλο” για ψήφους στις ηλικιακές ομάδες 18-25. Άλλες φορές ενημερωτικά βίντεο, βίντεο με χιούμορ ακόμα και βίντεο κατηγοριών ανάμεσα στους πολιτικούς αντιπάλους γέμισαν τις αρχικές μας σελίδες και ασυνείδητα ξεκινήσαμε να τα παρακολουθούμε με ένα τεράστιο ενδιαφέρον.

Συγκεκριμένη έμφαση, δίνεται στις ηλικιακές ομάδες 18-25 καθώς είναι οι ηλικίες που βάσει ερευνών περνάνε τον χρόνο τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα θεωρούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας αλλά και της ίδιας της ζωής τους. Μπορούμε θαρρώ να κάνουμε μια τολμηρή θα χαρακτήριζε κανείς συσχέτιση. Ας υποθέσουμε πως το εκάστοτε κόμμα είναι μια εταιρεία που έχει κάποιον εκπρόσωπο. Ο εκπρόσωπος αυτός αναλαμβάνει να κάνει όσο το δυνατόν καλύτερη διαφήμιση της εταιρείας ώστε να αυξηθούν οι απολαβές. Όσο πιο καλά γίνει η διαφήμιση αυτή και όσο περισσότερη άνεση νιώσει ο καταναλωτής τόσο πιο εύκολα θα την εμπιστευτεί.

Ακριβώς αυτό συνέβη και στην περίπτωση αυτή. Οι εκπρόσωποι (πολιτικοί αρχηγοί) προσπάθησαν να πείσουν τους πολίτες για αυτά που προσφέρουν, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε να κερδίσουν την εμπιστοσύνη τους η οποία τώρα δεν χαρακτηρίζεται από χρηματικά κέρδη αλλά από έδρες.

Το ερώτημα είναι ο στόχος των πολιτικών επιτεύχθηκε; Οι νέοι επηρεάστηκαν από αυτή την άμεση ας πούμε επικοινωνία τους με τα πολιτικά πρόσωπα και κατευθύνθηκαν στην κάλπη; Ένας αρκετά μεγάλος αριθμός νέων ψηφοφόρων κατευθύνθηκε να παραδώσει ψήφο εμπιστοσύνης στο κόμμα και στα άτομα που θεωρήθηκαν για αυτούς ικανά. Τα άλλοτε βίντεο, οι αναρτήσεις φάνηκε να απέδωσαν με τα αποτελέσματα να είναι συντριπτικά και αδιαμφισβήτητα. Η συνεχείς ενημερώσεις φαίνεται να διευκόλυναν τους νέους ώστε να επιλέξουν αυτό που τους αντιπροσωπεύει αλλά και τους ώθησε στο να κάνουν έστω και αυτό το μικρό βήμα από μεριάς τους που κάποια στιγμή μπορεί να αποβεί μεγάλο.

Σε λιγότερο από ένα μήνα θα οδηγηθούμε όλοι ξανά στις κάλπες. Η μάχη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προβλέπεται να είναι μεγάλη καθώς ο στόχος είναι να πειστούν ξανά όσο το δυνατόν περισσότεροι πολίτες. Ακόμα και αυτοί που είναι δύσπιστοι και όχι σίγουροι για την επιλογή τους. Η εκλογική αναμέτρηση ξεκινάει πάλι από το 0 και ομολογώ η περιέργεια μου είναι μεγάλη σχετικά με το πως αλλιώς μπορούν να προσεγγίσουν άτομα μέσω αυτών των εφαρμογών. Θα είναι πάλι με εκφράσεις της νεολαίας όπως το bro που χρησιμοποίησε ο κύριος Τσίπρας; Ή θα είναι κάτι ανάλογο με τις backstage στιγμές της περιοδείας του πρώην πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη;

Η κάθε ψήφος μετράει, και μας δίνεται η δυνατότητα για μία ακόμα φορά να επιλέξουμε το αύριο μας, να σκεφτούμε τα όνειρά μας. Ακόμη και αν έχουμε διαλέξει τις πολιτικές μας πεποιθήσεις αφορμώμενοι από τα μέσα αυτά έχουμε την δυνατότητα να τις εκφράσουμε. Γιατί όπως ειπώθηκε και από τον κύριο Τσίπρα, “οι άλλοι πάντα πάνε στην κάλπη…”

Πολιτικοί influencers

Οι απόψεις των αρθρογράφων δεν απηχούν την άποψη της συντακτικής ομάδας ούτε του Pnyka Org. 

Μάθετε περισσότερα εδώ

Διαβάστε περισσότερα: Πολιτικοί influencers

αξία αξία αξία

Avatar photo
Κώννα Λουκάνη

Καλησπέρα σε όλους! Ονομάζομαι Κωνσταντίνα Λουκάνη και είμαι δευτεροετής φοιτήτρια Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στα Γιάννενα ενώ φοίτησα σε πρότυπο γυμνάσιο και λύκειο. Αγαπώ την πολιτική και μέσω των άρθρων μου θα ήθελα να μοιραστώ τις απόψεις και τα πιστεύω μου τόσο για πολιτικά όσο για διεθνή και κοινωνικά γεγονότα αντίστοιχα. Μου αρέσει η αλληλεπίδραση και είμαι πολύ θετική σε οποιαδήποτε εποικοδομητική κριτική σε σχέση με την δουλειά που κάνω. Σας ευχαριστώ πολύ!

Άρθρα: 6