Γράφει η Χρυσούλα Στίγκα
Η νεοσύστατη εφαρμογή “Threads” της εταιρίας Meta έχει προκαλέσει μεγάλη κινητικότητα στον χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθώς συγκέντρωσε 100 εκατομμύρια sign ups μόλις λίγες μέρες μετά το λανσάρισμά. Έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον δεκάδων εταιριών, διασήμων, δημοσιογράφων αλλά και ειδικούς μάρκετινγκ που προσπαθούν να βρουν τρόπους να ενσωματώσουν το threads στις στρατηγικές τους. Η εφαρμογή αν και φαίνεται να έχει ενθουσιάσει ένα μεγάλο μέρος των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μάλλον έχει δημιουργήσει αρνητική εντύπωση σε πολλούς.
Τι είναι η εφαρμογή threads και πως λειτουργεί;
Το threads αποτελεί την πιο πρόσφατη εφαρμογή στο προσκήνιο της κοινωνικής δικτύωσης. Δημιουργήθηκε από την εταιρία Κολοσσό των social media, τη Meta, πιθανότατα σε μία προσπάθεια του Mark Zuckerberg να κατακτήσει τον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εξαλείφοντας κάθε ανταγωνισμό.
Πρόκειται για μία νέα πλατφόρμα microblogging, όπου επιτρέπει στους χρήστες να πραγματοποιούν δημοσιεύσεις με αυστηρό όριο 500 χαρακτήρων. Κάθε λογαριασμός που δημιουργείται σε αυτή την πλατφόρμα είναι συνδεδεμένος με τον αντίστοιχο λογαριασμό του εκάστοτε χρήστη στο instagram. Αυτό σημαίνει πως ό,τι λογαριασμούς ακολουθεί κάποιος στο threads, τους ακολουθεί αυτομάτως και στο instagram και αντίστοιχα οι ακόλουθοι ενός λογαριασμού σε μία οποιαδήποτε από αυτές τις δύο εφαρμογές είναι αυτομάτως ακόλουθοι και στις δύο. Πρόκειται, δηλαδή, για έναν ανταγωνιστή του twitter ο οποίος όμως ενσωματώνει και το instagram.
Όπως ανέφερε ο Mark Zuckerberg, ο ιδρυτής και chief executive officer της Meta , έπειτα από το λανσάρισμα της εφαρμογής : “Το όραμα για το threads είναι να δημιουργηθεί ένας φιλικός δημόσιος χώρος που ενθαρρύνει τον διάλογο”.
Ο ανταγωνισμός με το twitter.
Όπως προαναφέρθηκε, με την νέα εφαρμογή φαίνεται να απειλείται το μέλλον του twitter, μιας εφραμογής που κυριαρχεί στον τομέα του microblogging πάνω από μία δεκαετία. Πολλοί ήδη χαραktηρίζουν το threads ως “τον φονιά”, “την ταφόπλακα” και τον “ανταγωνιστή” του twitter. Σχεδόν όλες οι λειτουργίες είναι ίδιες μεταξύ των δύο εφαρμογών . Επί παραδείγματι, το όριο των 500 λέξεων ανα δημοσίευση, η χρήση της εφαρμογής για προσωπικά μηνύματα μεταξύ των χρηστών, η αναδημοσίευση, η χρήση εικόνων και βίντεο στις δημοσιεύσεις. Αυτό μπορεί να επιβεβαιώσει ότι η δημιουργία της συγκεκριμένης εφαρμογής αποσκοπούσε εξαρχής τον ανταγωνισμό με το twitter.
Λίγο μετά το λανσάρισμα του threads, η ομάδα του twitter, προχώρησε σε δικαστική αγωγή, απέναντι στη Meta λόγω του threads, για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων της δικής τους εταιρίας. Επιπλέον, ο κόσμος θεωρεί πως η κίνηση του Mark Zuckerberg με το threads ήταν τόσο μια προσπάθεια να κατακτήσει ολοκληρωτικά τον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – αφού ήδη κατέχει τις δύο μεγαλύτερες διαδικτυακές πλαρφόρμες κοικνωνικής δικτύωσης, Instagram και Facebook- όσο και μια κίνηση να ανταγωνιστεί τον ίδιο τον Elon Musk αφού από τον Οκτώβριο του 2022 είναι ο ιδιωκτήτης τους twitter.
Θεωρίες που αφορούν τη νέα εφαρμογή.
Παρόλο που φαίνεται να έχει απήχηση πολλοί αναφέρουν πως δεν υπάρχει κάτι ενδιαφέρον σχετικά με την εφαρμογή , όσον αφορά είτε την τεχνολογία είτε το περιεχόμενό της και θεωρούν πως θα μειωθεί κατακόρυφα η χρήση της εφαρμογής σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα. Όπως ήδη φάνηκε, πολλοί χρησιμοποίησαν το threads για λίγο αλλά μετά επέστρεψαν στο twitter. Ακόμη, πολλοί θεωρούν πως το λανσάρισμα της εφαρμογής ήταν άσκοπη κίνηση εκ μέρους της Meta, διότι διαπιστώνεται πως δεν μπορεί να αποφέρει ιδιαίτερο κέρδος στην εταιρία. Τα κέρδη, δηλαδή, που πιθανόν θα αποσπούσε από το twitter είναι ελάχιστα σε σχέση με τον όγκο κέρδους που οι υπόλοιπες εφαρμογές αποφέρουν στην εταιρία.
Ωστόσο υπάρχει και η μερίδα χρηστών που δεν θεωρούν το threads τον ανταγωνιστή του twitter, αλλά τον διάδοχό του. Μετά από την αγορά του twitter από τον Elon Musk και έπειτα από πολλές μεταρρυθμίσεις που έχουν υπάρξει στην εφαρμογή(όπως για παράδειγμα το ανώτατο όριο δημοσιεύσεων που μπορεί να διαβάσει κάποιος εντός κάποιου χρονικού ορίου) πολλοί χρήστες έμειναν δυσαρεστημένοι με την εφαρμογή. Είχε ήδη, λοιπόν, αρχίσει να εγκαταλείπεται το twitter ακόμα και πριν την άφιξη του threads.
Οι απόψεις των αρθρογράφων δεν απηχούν την άποψη της συντακτικής ομάδας ούτε του Pnyka Org.
Διαβάστε περισσότερα: πληθωρισμός πληθωρισμός
πληθωρισμός πληθωρισμός πληθωρισμός