Γράφει ο Γιώργος Περάκης
Μια από τις σημαντικότερες χρονιές της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας φαίνεται ότι θα είναι το 2023 καθώς και τα ναυπηγεία Ελευσίνας θα επαναλειτουργήσουν μετά από μια «τραγική» περίοδο που διένυσαν συσσωρεύοντας δυσβάσταχτα χρέη (ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ).
Τα εν λόγω ναυπηγεία καταλαμβάνουν έκταση 250.000 τ.μ. με δεξαμενές στις οποίες μπορούν να δεξαμενιστούν πλοία έως 120.000 DWT με μέγιστο μήκος τα 276 μ. Όπως ο καθένας μπορεί να καταλάβει θα ήταν συγκλονιστικό ένα τέτοιο έργο να κλείσει οριστικά , κάτι που θα άφηνε εκατοντάδες ανθρώπους άνεργους. Ένα τέλος σε όλο αυτό ήρθε να βάλει ο όμιλος επιχειρήσεων Onex παρουσιάζοντας ένα σχέδιο εξυγίανσης πολλά υποσχόμενο.
Σύμφωνα με τον επικεφαλή του ομίλου κ. Παναγιώτη Ξενοκώστα, ο ίδιος σε συνεργασία με την DFC θα αναλάβει συνολικά 235 εκατ. ευρώ από τα χρέη και δεσμεύτηκε για πρόσθετες επενδύσεις 150-200 εκατ. ευρώ τα επόμενα δέκα χρόνια για την αναβάθμιση των υποδομών.
Αναλυτικότερα, το σχέδιο εξυγίανσης αναφέρει ότι θα υπάρξει άμεση επένδυση 100 εκατ. ευρώ, διασφάλιση των 600 θέσεων εργασίας δίνοντας αποζημιώσεις ύψους 13,4 εκατ. ευρώ και αποπληρωμή του 100% των υπόλοιπων οφειλών προς τους εργαζομένους. Επιπλέον θα δημιουργηθούν 1400 νέες θέσεις εργασίας στο βάθος 3 ετών. Ενώ τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου θα αυξηθούν κατά 1,1 δισ. ευρώ από άμεσους – έμμεσους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές κατά τα επόμενα 25 έτη. Τέλος, η Ελληνική Οικονομία θα ενισχυθεί με περισσότερα από 1,6 δισ. ευρώ που θα κατευθυνθούν σε εγχώριους προμηθευτές και την Ελληνική βιομηχανία.
Όσο αφορά τους εργαζομένους του ναυπηγείου υπογραμμίζεται ότι οι απαιτήσεις τους από μισθούς, δεδουλευμένες αποδοχές και μισθούς υπερημερίας, δώρα, επιδόματα και λοιπές αποζημιώσεις θα αποπληρωθούν από την ONEX σε ποσοστό 30% του συνόλου μετά την ημερομηνία επικύρωσης του σχεδίου εξυγίανσης και σε ποσοστό 70% μετά την ημερομηνία ολοκλήρωσης των μεταβιβάσεων. Η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων (99,7%) έχει υπερψηφίσει το σχέδιο. Στόχος της «νέας εποχής» είναι οι δύο νέες εταιρείες να απασχολούν σύνολο 2000 άτομα από τα 600 που είναι σήμερα, 1000 στην Εμπορική και άλλα 1000 στην Αμυντική.
Βασικός πυλώνας του σχεδίου είναι η δημιουργία δύο νέων εταιρειών («Εμπορική» και «Αμυντική») οι οποίες θα αναλάβουν το ενεργητικό και παθητικό της ΝΒΕΕ. Στην Εμπορική όπου θα μεταβιβαστεί το κύριο τμήμα του Ενεργητικού της ΝΒΕΕ, θα επενδυθούν 170 εκατ. ευρώ, τα οποία θα προέρχονται από την Αμερικανική Κρατική Επενδυτική Τράπεζα DFC (102 εκατ. ευρώ) και από κεφάλαια του Ομίλου ONEX (20-80 εκατ. ευρώ). Η αμυντική εταιρεία στόχο θα έχει την ναυπήγηση πολεμικών πλοίων και λοιπών πλωτών ναυπηγημάτων τόσο για την Ελλάδα όσο και για οποιαδήποτε άλλη χώρα επιθυμήσει να ναυπηγήσει πλοία στην Ελλάδα. Εδώ η χρηματοδότηση θα γίνει από την Fincantieri, Ιταλικούς χρηματοδοτικούς οργανισμούς και την ONEX χωρίς όριο κεφαλαίων.
Την κίνηση αυτή ξεκίνησαν ήδη να στηρίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές με πρωτοπόρο τον κ. Πέτρο Παππά ο οποίος έφερε το φορτηγό πλοίο supramax Star Cleo της εταιρείας Star Bulk χωρητικότητας 56.582 dwt για επισκευές. Επιπλέον, ανακοινώθηκε μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ ΔΥΠΑ και ΟΝΕΧ αναπτύσσοντας δύο νέες ειδικότητες , αυτή του τεχνίτη ναυπηγικής βιομηχανίας και του τεχνίτη υποστήριξης ηλεκτρολογικών συστημάτων που θα λειτουργήσουν από το επόμενο σχολικό έτος στην Επαγγελματική Σχολή Μαθητείας Ελευσίνας, με το σύνολο των μαθητευόμενων να πραγματοποιούν την πρακτική τους στα ναυπηγεία Ελευσίνας.
Εν κατακλείδι υπογραμμίζεται ότι, η διατήρηση αλλά και η ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα είναι μονόδρομος και οφείλει να αποτελεί προτεραιότητα τόσο των επιχειρηματιών που βρίσκονται πίσω από τα Ναυπηγεία όσο και της εκάστοτε κυβέρνησης. Όπως χαρακτηριστικά ανάφερε και ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά κ. Βασίλης Κορκίδης, η ναυπηγική βιομηχανία πρέπει να αποτελεί βασικό παράγοντα ναυτικής υποδομής της χώρα μας και να συμβάλει στην οικονομική μεγέθυνση κάτι που θα απαιτήσει τα Ελληνικά ναυπηγεία να λειτουργήσουν για πρώτη φορά συμπληρωματικά το ένα στο άλλο αποφεύγοντας έτσι τα λάθη του παρελθόντος.
Ναυπηγεία Ελευσίνας Ναυπηγεία Ελευσίνας Ναυπηγεία Ελευσίνας
Οι απόψεις των αρθρογράφων δεν απηχούν την άποψη της συντακτικής ομάδας ούτε του Pnyka Org.
Διαβάστε περισσότερα: Ναυπηγεία Ελευσίνας
Το Δίκαιο των Ενόπλων Συρράξεων αποτελεί κλάδο του Δημοσίου Διεθνούς Δικαίου και συντίθεται από ένα πλέγμα αρχών και κανόνων που οφείλουν να εφαρμόζονται κατά τη διάρκεια μιας ένοπλης σύγκρουσης.
Αστυνομική βία και μπαχαλάκηδες
Ατομική ευθύνη. Ίσως από τις σημαντικότερες αρχές που συγκροτούν και συντηρούν μία οργανωμένη κοινωνία
Σε κατάσταση πανικού βρίσκεται τις τελευταίες ώρες το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, μετά τις κατηγορίες που βαραίνουν την Ευρωβουλευτή του, Εύα Καϊλή. Ναυπηγεία Ελευσίνας Ναυπηγεία Ελευσίνας
Cancel culture: Aντίδραση του καναπέ ή επανάσταση;
Η αποδοκιμασία που εκφράζει ένα άτομο προς τις απόψεις και τις πράξεις ενός άλλου, δεν αποτελεί νέο φαινόμενο. Ναυπηγεία Ελευσίνας
Πως μας επηρεάζουν τα social media;
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πλέον, για τους περισσότερους ανθρώπους δεν αποτελούν απλώς ένα ξεχωριστό και αποκομμένο κομμάτι της ζωής τους αλλά ένα γενικότερο μέσο επικοινωνίας με τον έξω κόσμο.
Τρίζουν τα θεμέλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
Οι πρώτες ενδείξεις κλυδωνισμού του ευρωπαϊκού οικοδομήματος θα έλεγε κανείς ότι άρχισαν να διαφαίνονται στην παγκόσμια οικονομική κρίση του 2007-2009. Δεκέμβριος
Μοναρχίες