Στον Αττικό ουρανό τα πρώτα Rafale – Πτήση πάνω απ΄την Ακρόπολη

Στον αττικό ουρανό πέταξαν για πρώτη φορά τα πρώτα 6 Rafale “ντυμένα” στα ελληνικά χρώματα με μια συμβολική πτήση πάνω από το ιερό βράχο της Ακρόπολης, πριν καταφθάσουν στη μόνιμη βάση τους, για να καλύψουν άμεσα τις υπηρεσιακές τους ανάγκες.

«Τα νέα “Γεράκια” προσέγγισαν την 332 Μοίρα κι ανοίγουν τα φτερά τους. Ελλάδα θα φανούμε αντάξιοι των προσδοκιών σου» ακούστηκε μόλις τα έξι Rafale έφτασαν στην Τανάγρα, στο νέο τους σπίτι. 

rafale

Στα πιλοτήρια των Rafale βρίσκονται Έλληνες πιλότοι, που εδώ και 10 μήνες έχουν εκπαιδευτεί στη Γαλλία. Στα δύο διθέσια Rafale θα βρίσκονται στο πίσω κάθισμα ως συγκυβερνήτες δύο Γάλλοι πιλότοι της Armee D’el Air, που το προηγούμενο διάστημα ήταν οι εκπαιδευτές των Ελλήνων χειριστών και θα παραμείνουν στη χώρα για το προσεχές διάστημα

«Είναι μια ξεχωριστή στιγμή για τη στρατηγική μας συνεργασία με τη Γαλλία αλλά, και για το κοινό μας όραμα για την ευρωπαϊκή άμυνα. Αυτά τα ανώτερα αεροσκάφη επόμενης γενιάς πολλαπλασιάζουν την αποτρεπτική ισχύ της Πολεμικής Αεροπορίας και ενδυναμώνουν την ικανότητά μας να ανταπεξέλθουμε σε κάθε πρόκληση ασφαλείας στην περιοχή μας», δήλωσε ειδικότερα ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Ο σχεδιασμός των μαχητικών Rafale

Το Rafale είναι δικινητήριο μαχητικό, πολλαπλού ρόλου. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κ.λπ. Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα. Αυτό καθίσταται δυνατό αλλάζοντας περίπου το 20% των μερών του αεροσκάφους με άλλα, υψηλότερης αντοχής, στο Rafale M.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να επιτυγχάνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.

Το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA της εταιρείας Thales.

Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.

Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα, μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο.

Εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει έναν στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος, χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Δήλωση με νόημα

«Αποδείξαμε ότι η προστασία των συνόρων με απόλυτο σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα είναι στρατηγική που αποδίδει» ήταν η δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη συνεδρίαση των ευρωβουλευτών του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα αποτροπής προς όλες τις κατευθύνσεις και δη προς την Τουρκία.

Θες να γίνεις μέλος της ομάδας μας; Συμπλήρωσε την αίτηση εδώ!
rafale
Avatar photo
Press Room
Άρθρα: 401

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.