Μέχρι ποιο σημείο θα φτάσει η «Κοινωνική Πολιτική» των επιδομάτων;

Γράφει ο Κωνσταντίνος – Άγγελος Μαμάτσης Κοινωνική Πολιτική

Αυτές τις ημέρες, μετά δηλαδή την ανακοίνωση του Πρωθυπουργού επ’ ευκαιρίας της κοινοβουλευτικής συζήτησης του Κρατικού Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2023 για την έναρξη του Μarket Pass, το οποίο έρχεται να προστεθεί στα ήδη υπάρχοντα αρκετά pass, έχει ξεσπάσει μία θύελλα μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων, οι οποίες εξαντλούνται στην λογική του παζαριού.

Μία λογική δηλαδή που προσφέρει περισσότερο χωρίς κάποιο όριο  και στην λογική του μηδενισμού, όπως αναφέρει το πολιτικό κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ, ότι δηλαδή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης «παραμυθιάζει» τον κόσμο.

Σ’ αυτό το σημείο, είναι απαραίτητο να ξεκαθαριστεί ότι τα περισσότερα από αυτά τα επιδόματα δίνονται για την ανακούφιση των πολιτών, λόγω της διεθνούς ενεργειακής κρίσης και του ανεξέλεγκτου πληθωρισμού. Είναι απολύτως κοστολογημένα (προέρχονται από την έκτακτη φορολόγηση των υπερεσόδων των διυλιστηρίων και των ιδιωτών παρόχων ενέργειας) και δεν έχουν μόνιμη βάση.

Όμως, αυτή η νοοτροπία έχει αποδειχθεί από την ίδια την ζωή ότι δεν οδηγεί πουθενά και δεν φέρνει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, σ’ αυτόν που την υιοθετεί. Δεν παράγει, εν ολίγοις, φιλελεύθερη πολιτική, προστατεύοντας με αυτόν τον τρόπο την ιδιωτική πρωτοβουλία των πολιτών. Αλλά, οδηγεί τους πολίτες σε παθητική εξάρτηση από το Κράτος – Πατερούλη, μετατρέποντάς τους σε άβουλα και ανελεύθερα όντα, και επαναφέροντας στην επικαιρότητα την Σοβιετική σήψη. Και γνωρίζουμε πια πολύ καλά που μάς οδήγησε αυτή η νοοτροπία σε συνδυασμό με το τέρας του λαϊκισμού.

Από την άλλη πλευρά, η ΝΔ είναι βαθιά λαϊκό κόμμα, που με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο τιμόνι της, εξισορροπεί ανάμεσα στην ανάγκη ανακούφισης των πιο αδύναμων και στην ανάγκη τήρησης μίας δημοσιονομικής πειθαρχίας σε συνδυασμό με την επίτευξη μίας ευρείας μεταρρυθμιστικής ατζέντας.

Κοινωνική Πολιτική αποτελεί το νέο ψηφιακό κράτος του Κυριάκου Πιερρακάκη, και όχι το ύψος των επιδομάτων. Κοινωνική Πολιτική αποτελούν οι μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, και όχι το επίδομα. Κοινωνική Πολιτική, είναι η μείωση της ανεργίας, και όχι ο άνεργος να περιμένει το επίδομά του. Εντέλει, κοινωνική πολιτική αποτελεί το ίδιο το φάσμα των μεταρρυθμίσεων της κυβέρνησης Μητσοτάκη, το οποίο αυτό πρέπει να διαφημίζεται, και όχι να συγκρίνεται με τον ΣΥΡΙΖΑ, το ποιος θα διανείμει δηλαδή περισσότερα επιδόματα, «παραμυθιάζοντας» τους πολίτες. 

Επίσης, λόγω των απρόβλεπτων διεθνών οικονομικών συγκυριών, καθίσταται επιτακτική ανάγκη να ξεκαθαριστεί στους πολίτες ότι, τα επιδόματα για τα τρόφιμα και για την ενεργειακή κρίση είναι παροδικά και δεν μπορούν να δεσμεύουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό εσαεί. Πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσουν τα επιδόματα να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια το οποίο αποτελεί διαχρονικό πρόβλημα, αλλά να έχουν ύπαρξη μόνα τα απαραίτητα για την εξασφάλιση της κοινωνικής συνοχής, όπως το επίδομα γέννας, το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, το επίδομα αναπηρίας. 

Βέβαια, και το πολιτικό σύστημα στο σύνολο του χρειάζεται να αναλάβει τις ευθύνες του, υιοθετώντας την άποψη ότι το Κράτος πρέπει να στηρίζει ευρεία τον πολίτη μόνο σε περιόδους εκτάκτων κρίσεων, και όχι να το πράττει ανεξέλεγκτα, συστηματικά και ψηφοθηρικά. Για παράδειγμα, στην δημόσια σφαίρα παρατηρείται το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ που μιλάει για σοσιαλιστική ανασύσταση του κοινωνικού κράτους με παράλληλη αύξηση δημοσίων δαπανών. Οι περισσότεροι «ξεχνάνε», όμως, να αναφέρουν ότι οι υπέρογκες δημόσιες δαπάνες και η αλόγιστη χρήση τους μάς οδήγησαν στο 2009 και στα 3 προγράμματα διάσωσης της Ελληνικής Οικονομίας (Μνημόνια).

Έτσι, η Κοινωνική Πολιτική δεν πρέπει να βασίζεται σε λόγια, αλλά σε πράξεις, να ασκείται συνετά, και όχι αλόγιστα, να είναι το παυσίπονο, και όχι το φάρμακο που θα φέρει πλήρη θεραπείας, αλλά και να μην υιοθετείται υποκριτικά από τις δήθεν προοδευτικές δυνάμεις. Μία τελευταία, προσωπική, διαπίστωση: Όσοι αντιτάσσονται στην φαύλα Κοινωνική Πολιτική δεν είναι Φιλελεύθεροι πολυτελείας, ούτε εχθροί της Κυβέρνησης, αλλά νοήμονες πολίτες.

Οι απόψεις των αρθρογράφων δεν απηχούν την άποψη της συντακτικής ομάδας ούτε του Pnyka Org. 

Μάθετε περισσότερα εδώ

Διαβάστε περισσότερα: Κοινωνική Πολιτική

Κοινωνική Πολιτική

Η νομική πτυχή του πολέμου

Το Δίκαιο των Ενόπλων Συρράξεων αποτελεί κλάδο του Δημοσίου Διεθνούς Δικαίου και συντίθεται από ένα πλέγμα αρχών και κανόνων που οφείλουν να εφαρμόζονται κατά τη διάρκεια μιας ένοπλης σύγκρουσης.

Αστυνομική βία και μπαχαλάκηδες

Ατομική ευθύνη. Ίσως από τις σημαντικότερες αρχές που συγκροτούν και συντηρούν μία οργανωμένη κοινωνία

Αντιπολίτευση αλά.. Τσίπρα

Σε κατάσταση πανικού βρίσκεται τις τελευταίες ώρες το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, μετά τις κατηγορίες που βαραίνουν την Ευρωβουλευτή του, Εύα Καϊλή

cancel culture

Cancel culture: Aντίδραση του καναπέ ή επανάσταση;

Η αποδοκιμασία που εκφράζει ένα άτομο προς τις απόψεις και τις πράξεις ενός άλλου, δεν αποτελεί νέο φαινόμενο.

cancel culture

Πως μας επηρεάζουν τα social media;

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πλέον, για τους περισσότερους ανθρώπους δεν αποτελούν απλώς ένα ξεχωριστό και αποκομμένο κομμάτι της ζωής τους αλλά ένα γενικότερο μέσο επικοινωνίας με τον έξω κόσμο.

Τρίζουν τα θεμέλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

Οι πρώτες ενδείξεις κλυδωνισμού του ευρωπαϊκού οικοδομήματος θα έλεγε κανείς ότι άρχισαν να διαφαίνονται στην παγκόσμια οικονομική κρίση του 2007-2009. Δεκέμβριος

Avatar photo
Κωνσταντίνος Μαμάτσης
Άρθρα: 4

Υποβολή απάντησης