Νέες ανακοινώσεις έκανε για η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως σχετικα με τις ΟΠΠΙ (πανεπιστημιακή αστυνομία), συνεργασίες με 30 από τα καλύτερα πανεπιστήμια των ΗΠΑ και επενδύσεις 600 εκατομμυρίων ευρώ στα ΑΕΙ
«Η Ελλάδα έχει μπει δυναμικά και στον παγκόσμιο ακαδημαϊκό χάρτη», επισήμανε ο υπουργός Παιδείας.
«Η συνεργασία Ελλάδας – ΗΠΑ επεκτείνεται στον τομέα της εκπαίδευσης» δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, με αφορμή το ταξίδι της στην Αμερική.
Αναφορικά με το ταξίδι της στην Αμερική, η υπουργός Παιδείας επισήμανε: «Για πάρα πολλά χρόνια οι σχέσεις Ελλάδας-Αμερικής πράγματι εστίαζαν κυρίως σε ζητήματα εξοπλισμών, άμυνας, εξωτερικών σχέσεων κοκ. Πλέον έχει μπει δυναμικά κι ένας άλλος πυλώνας συνεργασίας η εκπαίδευση με κορυφαίες συνεργασίες μεταξύ πανεπιστήμιων Αμερικής και πανεπιστήμιων της Ελλάδος.
Για παράδειγμα, διπλά πτυχία, κοινά πτυχία, συμμετοχή αμερικανών φοιτητών σε ελληνικά προγράμματα ξενόγλωσσα, καλοκαιρινά προγράμματα, ανταλλαγές καθηγητών, φοιτητών-ερευνητών. Να σας πω συγκεκριμένα, σε ένα μήνα έρχεται στην Ελλάδα το Harvard να κάνει ένα καλοκαιρινό πρόγραμμα σπουδών σε συνεργασία με το ΕΚΠΑ για προσφυγικές και μεταναστευτικές σπουδές. Θα συμμετέχουν κι Έλληνες και αμερικανοί. Θα γίνει στην Αθήνα και στη Λέσβο. Δεύτερη συνεργασία το πανεπιστήμιο Αθηνών με το Yale».
«Η μεγάλη εικόνα είναι ότι αυτή τη στιγμή θέλουν πανεπιστήμια της Αμερικής να συνεργαστούν με πανεπιστήμια της χώρας μας.
Υπάρχει ένας οργανισμός στην Αμερική που λέγεται Institute of international education, είναι ένας φορέας ο οποίος έχει να κάνει με τις συνεργασίες των αμερικανικών πανεπιστημίων με άλλες χώρες και κάνει διμερείς συμφωνίες Αμερική-Γαλλία, Αμερική-Γερμανία, Αμερική-Σουηδία κοκ. Ξεκινήσαμε το ’19 ένα πρόγραμμα Αμερική-Ελλάδα ε, λοιπόν σε αυτό το πρόγραμμα έχουμε τη μεγαλύτερη συμμετοχή αμερικανικών πανεπιστήμιων στα πάνω από τα 100 χρόνια λειτουργίας αυτού του οργανισμού. Αυτό σημαίνει ότι μαζικά πλέον τα αμερικανικά πανεπιστήμια θέλουν να συνεργαστούν με τα δικά μας εξαιρετικά πανεπιστήμια και αυτό οδηγεί σε περισσότερες ευκαιρίες για τα δικά μας παιδιά, για τους φοιτητές μας. Ανέφερα το ΕΚΠΑ με το Χάρβαρντ, υπάρχει το ΕΚΠΑ με το Yale, υπάρχει το Πολυτεχνείο με το Columbia πανεπιστήμιο. Υπάρχει το πανεπιστήμιο Πειραιώς με το NYU, υπάρχει το Διεθνές πανεπιστήμιο με το NYU, υπάρχει το Ιόνιο πανεπιστήμιο με το Hopkins», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως.
«Όλες αυτές οι συνεργασίες είναι πλέον απτές, εχουν ξεκινήσει ή δρομολογούνται το αμέσως επόμενο διάστημα και αυτό είναι το επιπλέον μήνυμα από το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Αμερική πέραν από την τεράστια επιτυχία στο κομμάτι της διπλωματίας, των εξωτερικών σχέσεων, των σχέσεων ευρύτερα Ελλάδας –Αμερικής πλέον η Ελλάδα έχει μπει δυναμικά και στο διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη. Μην τα θεωρούμε αυτονόητα, αυτά δείχνουν μια μεγάλη αλλαγή φιλοσοφίας όλων των πανεπιστημίων και είναι πολύ σημαντικό ότι συμμετέχουν όλα τα πανεπιστήμιά μας σε αυτή την μεγάλη προσπάθεια και δεν αφορά μόνο την Αμερική, αφορά την Αγγλία, αφορά τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Η εξωστρέφεια έχει μόνο να δώσει στα πανεπιστήμια μας, στους καθηγητές και στους φοιτητές μας», υπογράμμισε η ίδια.
«Η εικόνα των πανεπιστήμιων μας δεν είναι αυτή η οποία προβάλλεται σε ένα κτήριο ή σε ένα μέρος, σε ένα πανεπιστήμιο υπάρχει μια οριζόντια εικόνα και τα πανεπιστήμια τα ίδια είναι σε μια διαδικασία συνεχούς αναβάθμισης. Δείτε τη φιλοσοφική σχολή, δείτε τη βιβλιοθήκη που έχει γίνει στη φιλοσοφική σχολή στο ΕΚΠΑ είναι αξιοζήλευτη σε όλο τον κόσμο. Επίσης υπάρχουν πολύ σημαντικά κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης πάνω από 600 εκατ. ευρώ δίνονται για τα πανεπιστήμια μας. Δίνονται για να φέρουμε καθηγητές από το εξωτερικό, δίνονται για να αναβαθμίσουμε πανεπιστήμια και εξοπλισμούς, δίνονται για βιομηχανικά διδακτορικά. Πάρα πολύ σημαντικά κονδύλια τα οποία έρχονται για να αναβαθμίσουν έτι περαιτέρω τα πανεπιστήμιά μας αλλά δεν είναι τυχαίο ότι τα κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια ενδιαφέρονται να συνεργαστούν με τα ελληνικά γιατί έχουμε εξαιρετικά πανεπιστήμια, εξαιρετικό προσωπικό αυτό που μας έλειπε είναι τα εργαλεία για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τέτοιες συνεργασίες», δήλωσε επιπρόσθετα.
Αναφορικά με το σχολείο του 14χρονου που έχασε τη ζωή του, η κ. Κεραμέως σημείωσε: «Καταρχάς είμαστε όλοι συγκλονισμένοι από την τραγική απώλεια του 14χρονου μαθητή. Η μάχη ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό είναι διαρκής, είναι εξαιρετικά δύσκολη και έχει να κάνει με όλους τους παράγοντες που γεννούν βία εν γένει. Έχουν δρομολογηθεί μια σειρά από ενέργειες όπως για παράδειγμα έχουμε τους περισσότερους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία μας από όλες τις προηγούμενες χρονιές. Έχουνε γίνει προγράμματα επιμόρφωσης και συνεχίζονται σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς όπως είναι το σχολικό ψυχολογικό εργαστήριο του ΕΚΠΑ για επιμορφωτικά προγράμματα προς τους εκπαιδευτικούς. Για αυτό τον λόγο έχουν επιμορφωθεί 85 χιλιάδες εκπαιδευτικοί στα εργαστήρια δεξιοτήτων που έχουν να κάνουν με το πώς προλαμβάνουμε τη βία, πως σεβόμαστε τον άλλο και τη διαφορετικότητα αλλά ετοιμάζεται επιπλέον μια οριζόντια κυβερνητική παρέμβαση».
«Δεν μπορώ να σας πω περισσότερα θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις. Είναι πάρα πολλοί παράγοντες που γεννούν τη βία και για αυτό επιπλέον πρωτοβουλιών που έχουν να κάνουν με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, με συμβούλους σχολικής ζωής, με επιμορφώσεις είναι και ευρύτερα μέτρα που πρέπει να δούμε, είναι ένα κοινωνικό ζήτημα και για αυτό και επεξεργάζεται η κυβέρνηση συνολικά ένα σχέδιο σχετικά με τη βία και τα ζητήματα τα οποία άπτονται των παραγόντων που γεννούν τη βία», συνέχισε.
Αναφορικά με την αυτοκτονία του 14χρονου, η υπουργός Παιδείας δήλωσε: «Την επόμενη ώρα που λάβαμε γνώση του περιστατικού αμέσως διατάχτηκε έρευνα η οποία είναι εν εξελίξει. Ο γενικός γραμματέας έχει περάσει μέρες συνομιλώντας με τους μαθητές. Θέλει πολύ μεγάλη προσοχή σε τέτοια ευαίσθητα θέματα να γίνεται διεξοδική έρευνα. Είναι εν εξελίξει οι σχετικές έρευνες και από τα αρμόδια όργανα της τάξης αλλά και από το υπουργείο Παιδείας για τις σχέσεις μεταξύ μαθητών, αυτά σημειωτέον είναι και μέσα στην αξιολόγηση των σχολείων που με τόσο κόπο τη βάλαμε και προβλέφθηκε το πλαίσιο της λειτουργίας των σχολείων, αλλά το πρώτο και το μείζον και το υπεύθυνο είναι να γίνει σωστή έρευνα».
«Σας λέω τι έχει ήδη γίνει εδώ και δύο χρόνια, έχουμε περισσότερους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς για να προλαμβάνουνε καταστάσεις. Έχουμε ψυχολόγους στα ΕΠΑΛ, έχουμε φορείς όπως τα ΚΕΔΑΣΥ τα οποία με επιτόπια παρουσία στα σχολεία αμέσως υποστηρίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα. Έχουμε θεσμοθετήσει και λειτουργεί ήδη ο σύμβουλος σχολικής ζωής όπου είναι το πρώτο αποκούμπι ενός εκπαιδευτικού, ενός μαθητής ο οποίος θέλει να εκμυστηρευτεί είτε κάτι που αφορά τον ίδιο ή την ίδια είτε το περιβάλλον του. Έχουμε ξεκινήσει προγράμματα σε συνεργασία με φορείς όπως το εργαστήρι ψυχολογίας του ΕΚΠΑ και επιμορφώνουμε τους εκπαιδευτικούς».
«Αυτά είναι βραχυπρόθεσμα, μακροπρόθεσμα γιατί πρέπει να σκεφτόμαστε και τις επόμενες γενιές άρα αυτό πως αλλάζει; Αλλάζει με την κουλτούρα σεβασμού στον άλλο, σεβασμού στην διαφορετικότητα για αυτό και μπήκαν αυτά τα μαθήματα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, για αυτό και μπήκαν τα νέα προγράμματα σπουδών τα οποία ανακοινώθηκαν πέρυσι τον Δεκέμβριο, για αυτό και επιμορφώσαμε και 85 χιλιάδες εκπαιδευτικούς στα νέα αυτά προγράμματα, για αυτό και γίνονται επιτόπιες παρεμβάσεις για αναζήτηση ευθυνών σε περίπτωση περιστατικών και για αυτό και η κυβέρνηση συνολικά ετοιμάζει συνολικά οριζόντια επιπλέον παρέμβαση για όλους τους παράγοντες που γεννούν βία», πρόσθεσε.
Αναφορικά με την πανεπιστημιακή αστυνομία, η κ. Κεραμέως είπε: «Έχει ήδη κατατεθεί από τα αρμόδια υπουργεία το προεδρικό διάταγμα στο ΣτΕ μόλις αυτό εκδοθεί εντός του Ιουνίου ο σχεδιασμός του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι να ξεκινήσουν αμέσως να λειτουργούν οι ομάδες προστασίας πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στα πανεπιστήμια. Υπάρχει σχεδιασμός για τα τέσσερα πανεπιστήμια, το Αριστοτέλειο, το πανεπιστήμιο Αθηνών, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών».
Υπάρχει σχεδιασμός, είναι σχεδιασμός της ΕΛ.ΑΣ ο οποίος γίνεται με βάση τις ανάγκες που διαπιστώνονται επιχειρησιακά. Ο σχεδιασμός είναι εντός του Ιουνίου να ξεκινήσουν να λειτουργούν οι ομάδες προστασίας, οι οποίες να θυμίσω ότι στόχος τους είναι να δρουν κυρίως αποτρεπτικά. Δηλαδή και μόνο η παρουσία τους να δρα αποτρεπτικά για να μην συντελούνται πράξεις οι οποίες δεν συνάδουν με το ακαδημαϊκό περιβάλλον και εν τέλει να οδηγήσει αυτό σε μια αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος. Στόχος είναι να μην χρειάζονται αυτές οι ομάδες και για αυτό δεν είναι οριζόντιο το μέτρο, εντοπίζεται μόνο εκεί που υπάρχει ανάγκη και για όσο υπάρχει ανάγκη».
Αναφορικά με τον αριθμό των εισακτέων στα πανεπιστήμια, διευκρίνισε: «Φέτος ανακοινώθηκαν 68 χιλιάδες εισακτέοι, πέρυσι μπήκαν στα πανεπιστήμια 60 χιλιάδες άρα σε σχέση με αυτούς που μπήκανε οι εν δυνάμει θέσεις είναι περισσότερες. Αυτοί οι οποίοι ασκούν κριτική λέγανε για εν δυνάμει θέσεις που θα μπορούσαν να είναι περισσότερες αν δεν υπήρχε η ελάχιστη βάση εισαγωγής. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής νομίζω ότι συμφωνήσαμε η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού ακόμα και η πλειοψηφία της αντιπολίτευσης ότι έπρεπε να μπει ένα τέλος στη διαδικασία που έμπαιναν οι υποψήφιοι με βαθμό 1-2-3 στα 20».
«Προφανώς με το προηγούμενο καθεστώς υπήρχαν περισσότεροι που έμπαιναν οι οποίοι όμως δεν μπορούσαν να αποφοιτήσουν άρα αφενός κοροϊδεύαμε τα παιδιά, τους λέγαμε μπείτε ελευθέρα στο πανεπιστήμιο αδιαφορώντας για το αν θα είναι σε θέση να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν, δεν βοηθούσαμε τα πανεπιστήμια να αναβαθμίσουν την ποιότητα των σπουδών τους και κοροϊδεύαμε και τον Έλληνα φορολογούμενο. Πλέον έχει γίνει ένας εξορθολογισμός με την ελάχιστη βάση εισαγωγής και έχει ανέλθει συνολικά το επίπεδο».
«Πέρυσι μπήκαν 60 χιλιαδες παιδιά και φέτος οι προσφερόμενες θέσεις είναι 68 χιλιάδες», επισήμανε η υπουργός.
30 κορυφαία Πανεπιστήμια των ΗΠΑ ξεκινούν συνεργασία με δημόσια ελληνικά
Μια νέα εποχή ανοίγεται για την ελληνοαμερικανική συνεργασία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με σημαντικές προοπτικές για τα ελληνικά πανεπιστήμια και τους φοιτητές.
Η στρατηγική εκπαιδευτική «εταιρική σχέση» της Ελλάδας και των ΗΠΑ ήταν η πρώτη που δρομολογήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2019, στο πλαίσιο του σχεδιασμού για διεθνοποίηση και εξωστρέφεια των ΑΕΙ. Παρά την πανδημία του κορονοϊού, τριάντα κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ και όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν υπογράψει επίσημα το πρόγραμμα διεθνούς ακαδημαϊκής συνεργασίας (IAPP) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Διεθνούς Εκπαίδευσης.
Τον προσεχή Οκτώβριο, το υπουργείο Παιδείας θα φιλοξενήσει στην Ελλάδα όλους τους πανεπιστημιακούς εταίρους των ΗΠΑ στη χώρα μας, για να συναντηθούν με πανεπιστήμια στην Ελλάδα και να δημιουργήσουν νέους και βαθύτερους δεσμούς.
Στην Ουάσινγκτον, όπου μετέβη μαζί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, παρουσίασε τη μέχρι σήμερα πορεία του Διεθνούς Προγράμματος Ακαδημαϊκής Συνεργασίας μεταξύ ελληνικών και αμερικανικών πανεπιστημίων και τις προοπτικές για τη συμπερίληψη περισσότερων συνεργειών, ενώ εκπρόσωποι 20 κορυφαίων πανεπιστημίων των ΗΠΑ, όπως τα Harvard, Johns Hopkins, Stockton και το Πανεπιστήμιο του Τέξας, ανέπτυξαν τη δική τους εμπειρία από τη συμμετοχή στο εν λόγω πρόγραμμα.
Οι τομείς στους οποίους έδειξαν ενδιαφέρον για συνεργασίες τα αμερικανικά ιδρύματα έφτασαν, σύμφωνα με πληροφορίες, τους 102. Οι εκπρόσωποι του Harvard εξιστόρησαν πώς συνδυάζουν το επάγγελμά τους «με τη χώρα στην οποία χτυπά η καρδιά τους», ενώ ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε η ιστορία μιας Αμερικανίδας φοιτήτριας, η οποία συμμετείχε σε πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών στην Ελλάδα, μια εμπειρία που, σύμφωνα με την ίδια, άλλαξε τη ζωή της, καθώς αποφάσισε να αφήσει το αντικείμενο που είχε επιλέξει να σπουδάσει και να εξειδικευτεί στην Αρχαιολογία.
Ενδεικτικές συμπράξεις
Ορισμένες από τις ενδεικτικές συμπράξεις ελληνικών ΑΕΙ με αμερικανικά πανεπιστημιακά ιδρύματα είναι οι ακόλουθες:
- ΕΚΠΑ-Harvard για τη διεξαγωγή θερινών τμημάτων σε Μεταναστευτικές και Προσφυγικές Σπουδές.
- ΕΚΠΑ-Yale για Κέντρο Αριστείας για τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες και τη Δημόσια Υγεία (Centre of Excellence for Environmental Science and Public Health).
- ΕΜΠ-Columbia για κοινό, ενοποιημένο πρόγραμμα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών (integrated masters).
- ΕΜΠ-Michigan για κοινό διδακτορικό πρόγραμμα στη Μηχανική.
- ΕΜΠ-Kentucky για τη διοργάνωση κοινών μαθημάτων στον τομέα της μηχανικής μεταφορών.
- Πανεπιστήμιο Πειραιώς – New York University (NYU) για την από κοινού διεξαγωγή μαθημάτων στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού Αμερικανικών Σπουδών του ΠΑ.ΠΕΙ.
- ΟΠΑ (πρώην ΑΣΟΕΕ)-Indiana για τη μελέτη νεοφυούς επιχείρησης (δρομολογείται η διεξαγωγή δράσεων διά ζώσης από το προσεχές ακαδημαϊκό έτος).
- ΑΠΘ-Stockton για διετές πρόγραμμα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας και κουλτούρας και για ανταλλαγές στον κλάδο της Αμερικανικής Φιλολογίας.
- ΕΚΠΑ-Cincinnati για την επίσκεψη φοιτητών από το Cincinnati στο ΕΚΠΑ, στο πλαίσιο του αγγλόφωνου πτυχίου κλασικών σπουδών του ΕΚΠΑ.
- Πανεπιστήμιο Κρήτης: Τμήμα Φυσικής με το Harvard/ Smithsonian και το Caltech και το Τμήμα Ιστορίας με το Berkeley (αναμένεται υπογραφή MoU) και το Τufts (το MoU δρομολογείται).
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο-Johns Hopkins (και U Texas) για ερευνητικό πρόγραμμα σχετικά με την καταπολέμηση της νόσου Αλτσχάιμερ.
- Διεθνές Πανεπιστήμιο-NYU για τη διεξαγωγή σεμιναρίου στη διεθνή εμπορική διαιτησία.
Πηγή: parapolitika.gr
Τι γίνεται με το Χαμόγελο του Παιδιού; 5+1 απαντήσεις
Αξίζει, να επισημάνουμε τις σημαίνουσες προβλεπόμενες ρυθμίσεις, απαντώντας στα «fake news» που κυκλοφορούν, τις τελευταίες ημέρες, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Φοιτητικές Εκλογές 2022: Τα τελικά αποτελέσματα σύμφωνα με κάθε παράταξη
Στη δημοσιότητα δόθηκα από τις παρατάξεις τα τελικά απoτελέσματα για τις φοιτητικές εκλογές 2022.
Δολοφονία Τοπαλούδη: Ομόφωνα ένοχοι και στο Εφετείο οι δύο κατηγορούμενοι
Παρουσία ισχυρής αστυνομικής δύναμης και συγκεκριμένα αστυνομικών των ΜΑΤ θα γίνουν οι εργασίες για την κατασκευή της βιβλιοθήκης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.