Apple & Goldman Sachs: Νέα εποχή τραπεζών;

Γράφει η Αθηνά Αγγελοπούλου

Μια νέα οπτική στον τραπεζικό κλάδο μας παρουσίασαν πρόσφατα δύο διαφορετικού είδους εταιρίες, η Apple και η Goldman Sachs, με τη δημιουργία ενός καινοτόμου, για τα σημερινά δεδομένα, αποταμιευτικού λογαριασμού.

Ειδικότερα, κύρια χαρακτηριστικά του αποτελούν το υψηλό επιτόκιο που ανέρχεται στα 4,15%, ποσοστό υπερδεκαπλάσιο σε σχέση με αυτό που προσφέρει ένα μέσο αμερικάνικο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα και αρκετά ανώτερο των ανταγωνιστών της. Ακόμη, παρέχει ιδιωτικότητα και προστασία των προσωπικών δεδομένων του κατόχου καθώς αξιοποιεί την αναγνώριση προσώπου και δακτυλικού αποτυπώματος και στην κάρτα της δεν αναγράφεται κανένα στοιχείο.

Επίσης, δεν επιβαρύνει με επιπρόσθετους φόρους προκειμένου να διευκολύνει την εξόφληση οποιουδήποτε υπολοίπου και επόμενος στόχος είναι η διατήρηση των επιτοκίων στη χαμηλότερη δυνατή τιμή. Τέλος, επιστρέφει ένα ποσοστό των ημερήσιων εξόδων από τις αγορές, πίσω στον κάτοχο με σκοπό να τα χρησιμοποιήσει ή να τα αποταμιεύσει.

Θα έλεγε κανείς πως μας παρουσιάζεται ο ιδανικός λογαριασμός. Ποια η ιστορία των δύο εταιριών, όμως, και πώς δύναται η συνεργασία τους να μας δώσει μια διαφορετική οπτική για την τραπεζική;

Όσον αφορά τα δύο ιδρύματα, η Goldman Sachs φέρει σημαντική υπόληψη στον χώρο της τραπεζικής καθώς λειτουργεί για περισσότερα από 150 χρόνια παρέχοντας χρηματοοικονομικές υπηρεσίες για επενδυτική τραπεζική, χρεόγραφα, διαχείριση επενδύσεων και καταναλωτική τραπεζική με τη συνολική αξία της να ανέρχεται στα 1.44 τρισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός που μπορεί να αυξηθεί με τους νέους καταθέτες που θα επιφέρει η συνεργασία.

Επιπρόσθετα, η Apple, κατάφερε μέσα στα 45 περίπου χρόνια λειτουργίας, να πρωτοπορήσει στον χώρο της τεχνολογίας με τα προϊόντα της, όπως οι υπολογιστές Mac, τα έξυπνα τηλέφωνα και ρολόγια και τα iPads, έχοντας συνολική αξία περισσότερο από δύο τρισεκατομμύρια δολάρια. Τέλος, δύναται να προέλθει αύξηση στην τεχνολογική της παραγωγή εφόσον για τη δημιουργία του λογαριασμού είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείς τις συσκευές της (iPhone ή και Apple Watch).

Αναμφίβολα, διενεργήθηκε μία αξιόλογη προσπάθεια καθώς τα δεδομένα του εγχειρήματος αποτελούν τη βάση για την ανάπτυξη της οικονομικής σκέψης με την ενθάρρυνση για αποταμίευση και την αναλυτική παρουσίαση των συναλλαγών. Ωστόσο, ο λογαριασμός δημιουργήθηκε σε μία καίρια περίοδο για την τραπεζική καθώς ποικίλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα του εξωτερικού κατέρρευσαν (Silicon Valley Bank, Credit Suisse), πολλά ακόμη βρίσκονται σε κίνδυνο και οι κοινές τράπεζες αντιμετωπίζουν έντονη πίεση για αύξηση στα επιτόκια των καταθέσεων.

Παρ ’όλα αυτά αποτελούν δύο ιδρύματα που έχουν καταφέρει να επιβληθούν στην αγορά και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη της, με την Apple να κατατάσσεται το 2022 για 10η διαδοχική χρονιά στην πρώτη θέση της λίστας “Global Best Brands” της Interbrand.

Επομένως, σε μία περίοδο που η εμπιστοσύνη χρήζει ιδιαίτερης σημασίας οι δύο εταιρίες καινοτομούν και εξελίσσουν την τραπεζική. Ποιο το αντίκτυπο, όμως, στα υπόλοιπα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και πώς πρόκειται να διαφοροποιήσει την συνολική οικονομία;

Οι απόψεις των αρθρογράφων δεν απηχούν την άποψη της συντακτικής ομάδας ούτε του Pnyka Org. 

Μάθετε περισσότερα εδώ

Διαβάστε περισσότερα: Apple Goldman Sachs

ChatGPT

Avatar photo
Αθηνά Αγγελοπούλου
Άρθρα: 1